مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > همه‌چیز در مورد روغن‌های مو

همه‌چیز در مورد روغن‌های مو

0
(0)

همه‌چیز در مورد روغن‌های مو

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ همه‌چیز در مورد روغن‌های مو که برای شما سوال می باشد را گرد آوری کرده ایم . با ما همراه باشید .

روغن‌های مو استفاده‌ای چندمنظوره دارند :

  1. موهای شما را چرب می‌کنند و جلوی گره خوردن آن‌ها را می‌گیرند .
  2. کوتیکول مو را می‌بندند و بهترین محافظ در برابر گرمای سشوار و یا اتوی مو هستند .
  3. روغن‌های مو شامل مقادیر زیادی از اسیدهای چرب هستند و این بهترین ویژگی آن‌ها است چراکه این اسیدها جایگزینی هستند برای لیپیدهای موی شما و همین باعث می‌شود موهای شما، زیباتر و سالم‌تر شوند . زمانی که تارهای موی شما از هم باز می‌شوند چیزی برای نگه‌داری دوشاخه آن‌ها وجود ندارد . و تمامی لیپیدهای مو از بین می‌رود، در اینجاست که یک روغن خوب می‌تواند جایگزینی مناسب برای آن‌ها باشد .
همه‌چیز در مورد روغن‌های مو

همه‌چیز در مورد روغن‌های مو

استفاده از روغن‌های مو بسیار ساده است !

 تنها چیزی که باید به آن دقت کنید این است که باید روغن مو را به‌صورت یکنواخت در همه جای سرتان پخش‌کنید . در هنگام استفاده از آن، موهایتان را حداقل به دو بخش بالا و پایین تقسیم کنید .

کمی روغن کف دستتان بریزید و دست‌ها را به هم بمالید سپس با کمک انگشت‌ها و دستانتان موهایتان را شانه کنید . به خاطر داشته باشید هرچقدر موهای شما ضخیم‌تر باشد باید میزان بیشتری روغن استفاده کنید .

کسانی که موهای زبر و ضخیم دارند باید حدود 4 تا 5 قطره روغن استفاده کنند . پیشنهاد می‌کنیم روغن را به پوست سرتان نزنید زیرا چربی طبیعی پوست سر حکم بهترین نرم‌کننده را دارد و نیازی نیست که آن را با چیزی جایگزین کنید . روغن را به‌صورتی به موهایتان بزنید که حدود 7 تا 9 سانتیمتر با ریشه سرتان فاصله داشته باشد .

بهترین راه این است که از ساقه‌ها شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید . استفاده بیش‌ازاندازه از روغن ظاهر موهایتان را چرب و کثیف نشان می‌دهد بنابراین اگر قصد ندارید موهایتان را بشورید پیشنهاد می‌کنیم به همان چند قطره بسنده کنید .

می‌توانید روغن مخصوص خودتان را داشته باشید !

اگر موهای شما خیلی خشک و صدمه‌دیده است می‌توانید از روغن‌های غلیظ‌تری مانند روغن نارگیل استفاده کنید . ازآنجایی‌که موهای خیلی خشک جذب بالاتری دارند این ‌روغن از بهترین روغن‌ها برای این نوع موها محسوب می‌شود. شما می‌توانید روغن نارگیل را به نرم‌کننده خودتان اضافه کنید .

روغن آرگان هم فواید بسیار زیادی دارد . این روغن موها را نرم و پنبه مانند می‌کند ، نور خورشید را بازتاب می‌کند و درخشش خاصی به موهایتان می‌دهد. تنها مشکل روغن آرگان این است که به‌راحتی شسته نمی‌شود، به همین دلیل استفاده از آن توصیه نمی‌شود .

یکی از بهترین روغن‌هایی که می‌توانید در خانه درست کنید یک استکان روغن نارگیل به همراه یک قاشق روغن بادام، ماکادیمیا، جوجوبا و ویتامین E است . زمانی که موهای شما به چنین روغنی آغشته شود تغذیه‌ای کامل خواهد داشت و نیاز به روغن دیگری پیدا نخواهد کرد .

درآخر اگر هنوز هم متقاعد نشدید، به دنبال شامپوها و نرم‌کننده‌هایی بگردید که دارای روغن هستند . و یا شامپو و نرم‌کننده معمولی خودتان را به چند قطره روغن آغشته کنید تا موهایی بدون گره، سالم و براق داشته باشید .

درباره نویسنده :

Celia Shatzmanاو در Forbesبخش مد، زیبایی و مراقبت از مو را پوشش می دهد.

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها